Míčkování dle Zdeny Jebavé - Posouvání kožní řasy podél páteře

Co je cílem masáže:

  • uvolnění vzpřimovačů páteře
  • snížení svalového napětí
  • relaxace zad
  • úleva od dechového diskomfortu
Výchozí poloha
- Připravte si míček.
- Položte si pacienta na břicho.
- Přiložte míček na "pacientova" záda, tím způsobem, že na něm máte položenou svou dlaň.
Fáze 1
- Krouživými pohyby posouvejte kožní řasu podél páteře směrem odzdola nahoru.
Fáze 2
- Postupně se vzdalujte od středu zad a v rovnoběžkách opakujte stejný pohyb na celé levé i pravé části zad.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • tlak míčku není trvalý a plynulý
  • před míčkem se nevytváří kožní řasa
  • tah je provázen příliš rychle
  • nedostatečné uvolnění ošetřované osoby

Jak často provádět

  • každý tah provádějte třikrát
  • v akutní fázi lze provádět i několikrát denně

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v kleku na 4 - varianta: pánev

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v kleku na 4 - varianta: pánev

youtube Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace lopatek

Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace lopatek

youtube Brügger koncept - Aplikace horké role na hrudní páteř a žebra

Brügger koncept - Aplikace horké role na hrudní páteř a žebra

youtube Zvýšení hybnosti (mobilizace) hrudní páteře a žeber

Zvýšení hybnosti (mobilizace) hrudní páteře a žeber

Související cviky

Korigované zvedání ze sedu do stoje

Co je cílem cvičení: napřímení páteře aktivace středu těla

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v kleku na 4 - varianta: pánev

Co je cílem cvičení: posílení svalů břišních, zádových a ramenních zpevnění celé páteře

Masáž zad ulevující astmatikům

Jemná masáž ulevující astmatikům Co je cílem masáže: úleva od dechového diskomfortu

Napřímení páteře vsedě s dolními končetinami před sebou

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, trupu, kyčelních a kolenních kloubů

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném sedu pro stabilizaci zad a ramen

Co je cílem cvičení: posílení svalů břišních a zádových zpevnění trupu

Masáž hrudníku ulevující astmatikům

Fyzioterapeutická metoda využívající masážních technik. Je vhodná k uvolnění přetížených měkkých tkání trupu při chronických dýchacích obtížích jako je například…

Posílení HSS - "ježek"

Co je cílem cvičení: posílení svalů trupu posílení hlubokého stabilizačního systému

Fyzioterapeutická technika při akutní blokádě žeber nebo hrudní páteře

Manipulace hrudní páteře do flexe s fyzioterapeutem. Jedná se o jednu z technik, kterou používáme především pro léčbu akutní blokády…

Technika Kiblerovy řasy

Co je cílem techniky: ošetření kůže a podkoží uvolnění napětí v oblasti zad

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty
Pomoc obětem nehody